FCM Editörü Ronnie TUCKER ile Röportaj

Ekim 20, 2009 at 9:19 am (Röportajlar) (, , , , , )

logo_finalKendinizi kısaca tanıtabilir misiniz.

Tabiki. Ben Ronnie Tucker, özgür ve bağımsız bir ubuntu e-dergi’si olan
FCM(Full Circle Magazine)nin editörüyüm ve yarı zamanlı bir sanatçıyım.

FCM Macerası nasıl başladı. Hangi fikir ekseninde oluştu ?

FCM nin doğuşu birilerinin fikri olarak Ubuntu forumlarıyla olmuştur.
Benim maceram Yeni bir magazin oluşturmayı düşünen birinin gönderisini yanıtlamamla başladı. Ama cevap gelmedi. Bende bunu kendim yapmaya
karar verdim ve forumda bununla ilgili yeni bir konu açtım. Birkaç saat
içinde içlerinde şu anda hala fcm de çalışan Robert Clipsham, Rob Kerfia’nında olduğu bir çok kişiden yanıt aldım. Eğer ubuntuforums’ta
bu iletileri ararsanız hala oralarda bir yerde olduklarını görebilirsiniz.

Peki ismini neden Full Circle Magazine koydunuz?

Bir arkadaşım bana bu ismin uygun olacağını söyledi. Gerçektende iyibir isim çünkü Ubuntu’nun simgesi olan (circle of friend) i de ifade ediyor.

Ne zamandan beri editörlük görevindesiniz.

En başından beri editörüm. Benim hatırladığıma göre Nisan 2007 ye denk geliyor.

Özgür yazılıma katkılarınızı öğrenebilir miyiz?

Hımm. Bu konuda pek bir şey söyleyemem çünkü ben bir programcı değilim. Ama FCM gibi fikirler özgür yazılımın gelişmesine ve benim gibilerinde özgür yazılım birlikteliğine katkı yapabilmemi sağlamakta.

Daha önce herhangi bir e-dergide çalıştınız mı?

Hayır daha önce hiç. Bu kadar zamanımı alacağını bilseydim büyük ihtimalle böyle bir işe hiç kalkışmayacaktım.

Neden Ubuntu?

İlk olarak çok sevdiğim linux işletim sistemi kubuntuydu. Daha sonra 8.10 piyasaya çıktığında ubuntu kullanmaya başladım.

Geçen zaman içinde Ubuntu’da neler değişiyor?

Ubuntu her altı ayda bir piyasaya sürülüyor. Yani her zaman yeni.

Ubuntunun avantaj ve dezavantajları nelerdir.

Dediğim gibi altı ayda bir yeni bir sürümünün çıkması büyük bir artı. Başka bir artı ise topluluk içinde ubuntu kullanıcılarına desteğinin çok iyi olması.

Başka bir dağıtım kullanıyor musunuz? Nedeni nedir?

Asus EEE 701 dizüstü bilgisayarımda Enlightenment masaüstü destekli Puppy Linux kullanıyorum. 701 çok güçlü değil bu yüzden hafif bir işletim sistemine ihtiyacım var. Linux puppy yavaş bilgisayarlar için mükemmel bir tercih.

Linuxten beklentileriniz nelerdir.

Umarım linux gelişir popülarite kazanır ve kitleler tarafından desteklenerek kullanılan en iyi işletim sistemi haline gelir.

FCM neden bu kadar sevildi?

FCM yeni kullanıcı kitlelerini hedef aldı ve ayrıca daha iyi kullanıcılar içinde makaleler yayınlandı. Ama genelde makalelerin yeni kullanıcılar için yararlı olması ve sıkıcı olmaması büyük bir önem taşımaktadır.

Pardus’u duydunuz mu? Kullanma imkanı bulabildiniz mi?

Pardus hakkında çeşitli şeyler duydum ama kullanma fırsatım olmadı.

Pardus hakkındaki düşünceleriniz nelerdir.

Bir devletin adım atması ve linux işletim sistemine destek vermesi, linux’e adapte olmak istemesi çok güzel.

FCM için çeviri takımları kuruluyor. Kalıcı bir çeviri takımları kurma konusunda bir planınız varmı?

Çevirileri sürekli olarak devam ettirmek gerçekten zor, ve zaman alıcı. Bazıları başlıyor ve bir iki çeviriden sonra bırakabiliyor. Ama ben her zaman söylüyorum eğer kendi dilinizde FCM’niz yoksa bana e-mail ile haber verin ve kendi takımınızı kurun. Şu ana kadar hakkını vermem gereken ve gerçekten iyi iş çıkaran fransız, italyan ve çin takımları var.

FCM Özgür yazılım dergisimidir. Yoksa Ubuntu dergisimi bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir.

Evet bizede özgür yazılım dergisi diyorlar. Ama asıl amaç yeni yazılımlar geliştirmekten ziyade ubuntuda çeşitli şeyleri nasıl yapabileceğimizi göstermek.

Biraz sizin hakkınızda konuşalım. FCM nin editoru olmak nasıl bir duygu.

Linux topluluğuna destek vermek çok güzel. Bazen bir ayı kendime ayırmak istiyorum ama biliyorumki yeni fikirler ve konular hakkında bir sürü e-mail yağacak. Ama bunun olması aslında güzel çünkü bunun anlamı biz güzel bir şey üretiyoruz ve insanlar bunu okumaktan zevk alıyor.

Web sitenizi ziyaret ettim sanatsal çalışmalarınızı gördüm.Bu konuda birşeyler soylemek istermisiniz.

Birkaç yıldır yağlı boya ve pastel boya çalışmaları yapmaktayım. Bu çalışmalar beni rahatlatmakta ve FCM den ve bilgisayardandan biraz olsun uzaklaşmamı sağlamakta.

Sizce hangisi daha önemli. Linus Torvalds mı Richald Stallman mı?

İnsanlar bazen Stallman ismini gereksiz görüyorTorvalds hakkında biraz fazla heyecanlanıyorlar. Ama şunu unutmamalıyızki Stallman olmasa ne Linus olurdu nede GNU. Dolayısıyla Stallman biraz daha fazla krediyi bence hakediyor.

Aşk, evlilik ve özgürlük hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?

Aşk güzel birşeydir ama evliliği özgürlüğünüz için bir tehlike olarak görüyorsanız benim inancım tamda Franklinin söylediği gibi ” Hürriyetlerini geçiçi olarak güvende olmak için bırakabilen insanlar ne hürriyete nede güvenliği hakkederler. ”

Dans denince?

Dans konusunda umutsuz bir vakayım. Yazmayı tercih ederim.
Türkiyeye tatil amaçlı geldinizmi ?

üzgünümki hayır.

Peki türk yemekleri?

Çok çeşitli yabancı yemekler yedim ama henüz türk yemeyi yeme imkanı bulamadım.

Gelecek planlarınız nelerdir?

FCM yi olabildiğince sürdürmek istiyorum.

Peki FCM nin geleceği nedir sizce.

Sadece devam etmeli. Daha fazla destek olmak bizim için yararlı olabilir. Bizi destekleyen Apress,No starch,SAMS ve Prentice Hall gibi firmalar bize incelememiz için kitaplar yolluyorlar. Ama ayrıca incelemek için donanım sahibi olmakta iyi olurdu. Belki bir gün dergimiz basılı olarak yayınlanabilir ama bunun için çok fazla para ve organizasyon gerekli. Dijital halinde olduğu gibi bir gün yayınlansa bile Full Circle Magazine’i sadece basılması için gereken para çok fazla. Kesinlikle satılmasını düşünmüyorum.

FCM yi inceledik. Gerçekten çok başarılı bir iş çıkarmışsınız. Bizimle bu ropörtajı yaptığınız için teşekkür ederim.

Benimle röportaj yapmak istediğiniz için asıl ben size teşekkür ederim. Benimle beraber FCM yi yayınlamakta emeği geçen herkese Rob, Robert’e tüm okuyuculara ve makale yazarlarına tüm çeviri takımlarına teşekkür ederim. FCM yi her ay yayınlamaya devam edecektir. Size ve pardus ailesine başarılar diliyorum.

Saygılarımı sunuyor çalışmalarınızda başarılar diliyorum. FCM okumanın ayrıcalığını sürekli yaşamak dileklerimle.

Bir Cevap Yazın

