Gimp Geliştiricisi Alexia Death ile röportaj

Ekim 20, 2009 at 9:29 am (Röportajlar) (, , , , , , )

Alexia DeathMerhaba, öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz.
Kendinizi kısaca tanıtır mısın?

Merhabalar! Ben sanata ilgilisi olan bir geliştiriciyim ve sonuç olarak 2007 Aralık ayından beri GIMP’in geliştirilmesine yardımda bulunuyorum, yani yeniyim

Açık kaynak hakkındaki düşünceleriniz nelerdir ? Bence herkesin faydalanabileceği kaliteli kod yazmanın en iyi yoludur.

Hiç Ubuntu kullandınız mı?

Edgy’den beri (X/K)ubuntu kullanıcısıyım. Ubuntu’nun alpha sürümlerini kullanmak gibi kötü bir alışkanlığım var, Hardy’de yaptım, Intrepid’de yaptım ve yılın başından beri Jaunty kullanıyorum.

Ubuntu kullandığınıza göre Ubuntu hakkındaki düşüncelerinizi bilmek isteriz.

Neler mi düşünüyorum?.. Sanırım bu kadar kullanışlı bir sistem üretmek çok güzel ve diğerlerini bilmem ama umarım #1 numaralı hatayı (bug) düzeltirler 😉

GIMP’te tam olarak ne üzerine çalışıyorsunuz?

Benim işim fırça araçları ve giriş araçlarının (input device) en iyi kullanımı etrafında yoğunlaşıyor. Şu anda fırçaların eğim desteği üzerinde çalışıyorum.

Katman Penceresi üzerinde de çalışıyor musunuz?

Hayır. Katmanlar üzerine çalışmıyorum.

Peki çalıştığınız bölümle ilgili gelecekte ne gibi özellikler göreceğiz?

Gelecek için, benim geliştirici bölümümde yapılmış bir çok katkı var, en kolay farkedilenleri fırça çevirme ve yön dinamiği olsa gerek. Bu özellik, hareketli fırçaya gerek duymadan herhangi bir fırçayı hareketinizin yönüne çevirmeye yarıyor.

Sizce GIMP’te 3B desteği ne zaman olacak? Yakın bir zamanda mı ?

Yakın bir zamanda değil. Buna gelmeden daha düzeltilmesi gereken bir çok şey var.

Son zamanlarda bir çok yeni çevrimiçi resim işleme araçları meydana çıktı. Adobe firmasının bile bu konuda bir projesi var. Bu araçların geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz? Bunun gibi gelişmiş araçları çevrimiçi kullanmak mantıklı mı? Peki ya GIMP?

Çevrimiçi araçlar genelde tek bir amaca hizmet ediyor ya da daha başka kısıtlamaları oluyor. Yerleri belli ve resim işlemeye hoş bir giriş yapıyorlar fakat eninde sonunda kullanıcıların çevrimdışı ve daha güçlü araçlara ihtiyaçları olacaktır. GIMP de tam burada devreye giriyor.

Gelecekte, diğer resim işleme yazılımlarıyla karşılaştırdığında GIMP’i nerede görüyorsun?

Açık kaynak platformlar ve platformlar arası kullanım için GIMP şu anda gelişmiş resim işleme açısından tek seçenek gibi görünüyor. Henüz Adobe Photoshop kadar değil fakat gelişiyor.

Sizin geliştirme bölümünüzden birkaç kişi, GIMP’i Photoshop’a benzetmeye çalışan bazı GIMP temelli projelerde çalışıyorlar. Resmi proje niçin bu yönde ilerlemiyor?

Eğer Gimpshop’tan behsediyorsanız, o projenin GIMP geliştiricileriyle hiç bir alakası yok. Genelde kötü bir fikir olarak görülüyor ve ben de aynı fikirdeyim. GIMP, Photoshop değildir. Menüleri değiştirmek sadece GIMP için yazılan rehberlerin takip edilmesini zorlaştırır ve bunlardan çok fazla var ortalıkta. GIMP projesi Photoshop’un ücretsiz kopyası olmaya uğraşmıyor.

Size farklı bir soru sormak istiyorum. Fotoğraflarınızın çok sanatsal olduğunu gördüm ve ayrıca çok güzeller. Fotoğrafçılık eğitimi aldınız mı?

Teşekkür ederim. Hayır, herhangi bir fotoğrafçılık eğitimi almadım fakat küçüklüğümden beri bir fotoğraf makinesine sahibimdir.

Kompozisyon için mükemmel kareyi mi beklersiniz yoksa kendiniz bir şekilde bunu yapmaya mı çalışırsınız?

İyi resimler kendiliğinden meydana gelirler.

Mükemmel bir cevap. Resmini çekmeyi sevdiğiniz şeyler nelerdir? Öğrenebilir miyiz?

Genelde insanların resimlerini çekmeyi severim. Bir insanın değişik fotoğraflarda ne kadar farklı görünebildiği çok ilgimi çeker.

Peki en fazla hangi renk yelpazesini kullanırsınız ve kullanırken size neler hissettirir?

En sevdiğim renk turuncu. Genelde sarıyla turuncu arası geçişler kullanırım. Sanırım bu bana güneşin sıcak ışığını hatırlatıyor.

İnsan ve doğa resimleri çekerken ne tarz temalar hoşunuza gider?

Genelde çılgın görünen anları severim.

Eğer “özgürlüğün” resmini çekmeniz istenseydi, kompozisyonunuzu oluşturmak için neler kullanırdınız ?

Sanırım benim için bunun cevabı gökte uçan bir kuş ya da kuş sürüsü olsa gerek.

Zamanınızı ayırıp sorularımızı cevapladığınız için tekrar
teşekkür ederiz Alexia.

Bir Cevap Yazın

